niedziela, 21 września 2014

Kto chce kawałek ZEBRY?

Witajcie! Oczywiście chodzi tutaj o placka-bardzo łatwego i szybkiego. 
Korzystając dzisiaj z dobrego humoru i ciszy w domu upiekłam to:



 Składniki:
-5 jaj

-1,5 szklanki cukru

-3 szklanki mąki

-1 szklanka oleju

-3 łyżeczki proszku do pieczenia

-2 łyżki kakao
-aromat



Wykonanie:
Białka z cukrem ubij na sztywną pianę. Kiedy już to zrobisz do tego dodaj: żółtka, olej,mąkę,proszek do pieczenia i miksuj. Następnie powstałą masę podziel na pół(aby obie masy były w innych miskach). Następnie do jednej dodaj aromat (ja dodałam arakowy) zaledwie kilka kropel i miksuj lub po prostu zamieszaj łyżką. Do następnej masy dodaj kakao i zmiksuj -ważne byś odgarnęła łyżką masę z boków miski. 

Jeśli chcesz uzyskać ładne paseczki w placku ->nakładaj naprzemiennie tj. najpierw łyżka ciemnej a na nią łyżka jasnej i tak do skończenia masy.

Piecz 45 minut / 180 stopni. Pod koniec pieczenia w środek placka włóż wykałaczkę -jeśli będzie sucha to możesz już go wyciągnąć. Gotowe! Teraz tylko poczekaj do ostygnięcia i smacznego :)





Robiłyście tego placka ? A może dodajecie coś innego niż ja? Chętnie się dowiem i wypróbuje :)
Pozdrawiam




3 komentarze

  1. Znam ten przepis bardzo dobrze:) nadaje się nawet na przekładańca! Ostatnio robiłam z niego torta zamiast biszkoptu, bo jest naprawde łatwe to ciasto. Nawet jak pokićka się kolejność to zawsze wychodzi. Ja daję do niego w sumie tylko 2.5 szkl mąki a jeśli chcę by było ciemne to tą połowę zastepuję kakao;)

    zapraszam do siebie babymummyandhome.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię tego typu ciasta :) Do herbaty jak znalazł ;)
    Przepis ten pamiętam jeszcze z zeszytu mojej mamy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie to najlepsze ciasto :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwacje. Miło,że doceniasz mój czas i pasje .
Obserwujesz- daj znać w komentarzu.