czwartek, 4 września 2014

Peeling cukrowy

Peeling ciała to  bardzo prosty sposób na rozjaśnienie i wygładzenie skóry. Stosuje się go również aby usunąć martwy naskórek i pobudzić krążenie. Jest wiele rodzajów peelingów: kawowy, solny , a nawet można gotowe kupić w drogerii. Mi jednak przypadł do gustu peeling cukrowy robiony w domu. Tak i uwierzcie mi jest bardzo prosty do zrobienia . Dzięki temu sposobowi nie muszę tracić dużo pieniędzy , a efekt jest zadowalający.

Co będzie potrzebne :
-2 łyżki żelu pod prysznic bądź szamponu.
-1 łyżka cukru.

Jak robimy:
- najpierw trzeba zwilżyć ciało,
- peeling nakładamy okrężnymi ruchami i pocieramy, należy jednak nie robić tego zbyt mocno bo może podrażnić skórę,
- następnie skórę  płuczemy wodą ,
- delikatnie osuszamy,
- i na koniec wmasuj w ciało balsam, masło.

Od razu po zastosowaniu można poczuć czystość , orzeźwienie i nawilżenie ciała.

Kiedy wykonać peeling:
- przed depilacją - drobinki cukru poruszą włoski i staną się one uniesione i sztywne,
- przed nałożeniem samoopalacza-peeling usunie martwy naskórek dzięki czemu samoopalacz będzie równomiernie działał,
- przed wykonaniem manicure , pedicure - usuwa zrogowacenie i zmiękcza naskórek,
- przed nałożeniem maseczki lub kosmetyków nawilżających-peeling usunie zanieczyszczenia i odblokuje pory co pozwoli na lepsze wchłanianie się kosmetyku.
                           

Peeling skóry głowy.
Nie tylko nasze ciało potrzebuje peelingu ale również skóra głowy tz.skalp. Niezależnie od rodzaju włosów jest on potrzebny każdemu. Indywidualnie należy określić częstotliwość wykonania.

Jakie proporcje?- ja używam tak jak wyżej tylko zamiast żelu oczywiście szampon. W zwilżoną skórę wmasowuję te rozmieszane produkty. Peeling bardzo dobrze się wypłukuje cukier pod wpływem ciepłej wody rozpuszcza się . Nie ma potrzeby myc włosów jeszcze raz.

Jakie są plusy :
- zwalcza łupież,
- wzmacnia cebulki osłabione przez łupież,
-włosy stają się uniesione i puszyste,
- poprawia krążenie skóry głowy,
- włosy się mniej przetłuszczają.


A wy robicie peeling? Korzystacie z mojego sposobu czy drogeryjnych kosmetyków?

9 komentarzy

  1. Robiłam podobny cukrowy peeling ze dwa razy na skórze głowy. Tak dobrze oczyszczonej skóry nigdy nie miałam. Mały minus taki że łatwo sobie zrobić dredy- moje włosy przez jakiś czas unosiły się jakby były podtapirowane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście naprawdę bardzo rzadko stosuję peelingi. Sama nie wiem czemu właściwie. ;) Jednak kiedy skończę mój (którego nie umiem skończyć), możliwe, że nie zainwestuję w kolejny, tylko stworzę sobie swój. :) Zaciekawił mnie najbardziej peeling skóry głowy, na sto procent go wypróbuję, a że cukier się rozpuści, to nie będę miała żadnego problemu. Dziękuję za rady! Pozdrawiam serdecznie. :)

    http://inspiratium.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam piling cukrowy jest świetny :)

    ZAPRASZAM DO UDZIAŁU!! :)
    http://inszaworld.blogspot.com/2014/09/konkurs-jesienny.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Często sama robię ;) obserwuje ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś robiłam coś podobnego po tym wpisie chyba znów do tego wrócę :)

    Ciekawy wpis obserwuje bloga i życzę powodzenia ^ . ^

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja sama robię peeling kawowy. Cukrowego jeszcze nie robiłam, chyba pora to zmienić. W dodatku jest bardzo prosty do wykonania. A jakby zamiast samego żelu dać połowę oleju np. ze słodkich migdałów i połowę żelu? Ciekawe... Koniecznie wypróbuję! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie próbowałam dodawać oleju -ciekawe. Ja też spróbuje :)

      Usuń
  7. Jeszcze nigdy nie robiłam peelingu sama, a może warto spróbować;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię peelingi cukrowe. Można wymyślić wiele ich wariantów :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwacje. Miło,że doceniasz mój czas i pasje .
Obserwujesz- daj znać w komentarzu.