wtorek, 23 września 2014

Łupież pstry


Hej.Dzisiaj jak w temacie chcę napisać o łupieżu pstrym .Na pewno część z Was spotkała się z tym , a jeśli nie to przeczytajcie może kiedyś się przyda. 



Co to jest? 

Łupież pstry to powierzchniowe zakażenie naskórka. Jest to odmiana grzybicy skory,która wywołuje kontakt z drożdżakami gatunku PITYROSPORUM OVALE. 


Objawy: 
Takimi bardzo charakterystycznymi są żółtobrunatne zmiany , pojawiające się na klatce piersiowej, plecach, ramionach , karku, a nawet na skórze głowy. Jeśli mamy jasną karnacje to te plamki mają brązowawy kolor, natomiast przy opalonej , ciemniejszej skórze są one jasne ,nawet białe.Należy wspomnieć,że miejsca gdzie mamy plamy się nie da opalić.Wraz z plamami pojawia się świąd. 


Przyczyny: 
-nadmierne pocenie się, 
-noszenie nieprzewiewnej odzieży, 
-wizyty w solarium gdzie wcześniej łóżko nie zostało dokładnie odkażone, 
-korzystanie z publicznych kąpielisk, 
-używanie przyrządów higienicznych,z których korzystała zakażona osoba. 

Leczenie: 
Bez recepty są dostępne w aptece wszelakie maści przeciwgrzybiczne np.płyn Micetal, maść Clotrimazolum. Jeśli zmiany są duże należy skonsultować się z dermatologiem. 

Z doświadczenia Wam powiem ,że nie pomogły mi maści od dermatologa. W aptece pani poleciła min szampon Nizoral i to był strzał w 10. Podziałał zarówno na skórę głowy jak i na ciele. 

Jeśli zbagatelizujemy sprawę tego zakażenia na skórze głowy możemy zaobserwować wzmożone wypadanie włosów. 



Załączam zdjęcia znalezione w internecie: 









Spotkałyście się z łupieżem pstrym?

8 komentarzy

  1. jak używałaś Nizoral?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimku w przypadku skóry na ciele - smarowałam Nizoralem miejsca łupieżu ,pozostawiłam na parę minut tj. 4-5 i spłukałam , najlepszym rozwiązaniem jest nasmarowanie miejsc tym szamponem i po kilku minutach gąbką potrzeć to miejsce- plamki się po prostu zmywają, ścierają jak brud. W przypadku włosów - myłam tym szamponem tylko skórę głowy odczekałam kilka minut i spłukałam.

      Usuń
    2. mam cos takiego na rękach.
      dziękuję za radę, spróbuję :)

      Usuń
    3. Bardzo proszę - mam nadzieję,że podziałało :)

      Usuń
  2. Tak, mam łupież pstry i jest mi ciężko, ale niedługo wybieram się do lekarza, aby skonsultować działania na dalszą walkę z tą chorobą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ważne jest, by często zmieniać pościel i tak jak jest napisane w artykule nosić przewiewne ubrania. Jeżeli chodzi o skuteczny kosmetyk to warto sięgnąć po zestaw Pityver, ponieważ zawiera selen i jest oparty na innowacyjnej formule, dzięki czemu wspomożemy naturalną likwidację przyczyny powstawania tej choroby.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam tej firmy.
      Dzięki za polecenie ;)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwacje. Miło,że doceniasz mój czas i pasje .
Obserwujesz- daj znać w komentarzu.