środa, 22 października 2014

,,Cień wiatru'' Carlos Ruiz Zafón

Lubię czytać książki ,ale nie zawsze jest na nie czas. Mam pewien okres gdy w miesiąc przeczytam  5 lub w ogóle. Nie mniej  jednak jest to bardzo fajne rozwiązanie gdy czekamy na autobus, zajęcia; warto  przeczytać urywek w autobusie lub na nudzącym wykładzie.
Często  znajomi pytają jaką książkę im polecam albo abym coś opowiedziała o niej. Czytając parę miesięcy temu zapominam co działo się -jaka była fabuła. Natomiast pamiętam czy mi się podobała czy nie. Będę więc opisywać moje wrażenia po przeczytaniu książek, które moim zdaniem zasługują na uwagę.


,,Ludzie są gotowi uwierzyć we wszystko,tylko nie w prawdę''

Główny bohater Daniel Sempere wybiera się razem z ojcem na Cmentarz Zapomnianych książek. Tam wybiera sobie jedną z nich--,,Cień wiatru''Juliana Caraxa. Gdy pragnie przeczytać kolejne dzieła tego autora okazuje się ,że ktoś je niszczy ,pali. Od tego momentu zaczyna się dziać. Daniel razem ze swoim przyjacielem poszukują zaginionych książek oraz samego pisarza.Rozpoczyna się w jego niebezpieczna część życia przepleciona intrygami i namiętnościami.

,,W chwili kiedy zastanawiasz się czy kogoś kochasz, przestałeś go kochać na zawsze''

W czasie poszukiwań Daniel doznaje zauroczenia dziewczynami ale nie na długo. Przyjaźń przeradza się w trudną miłość. Czy Daniel przeciwstawi się rodzinie ukochanej? Czy odnajdzie pisarza i inne jego dzieła?


,,-Żle pan wygląda- zawyrokował.
  -Niestrawność- odparłem.
  -A co panu zaszkodziło?
  -Życie.''



Moje wrażenia:
Książkę bardzo szybko się czyta pomimo,że ma 520 stron. Śledząc książkę żyłam w jej mrocznym świecie z napięciem czekałam co wydarzy się później-jak zakończy się historia. Pisarz ma ciekawy styl -pisze lekko i bardzo przyjemnie się czyta. Lubię w niej to,że niesie ze sobą przesłanie, dużo refleksji na temat życia. Pismo jest przeplecione obrazami Barcelony(biało-czarnymi) co pozwoliło mi jeszcze lepiej wyobrazić sobie wydarzenia. Opis postaci ,a wierzcie mi ich jest bardzo dużo i czytając szybko idzie się pogubić- ich cechy  trafnie dobrane i dialogi sprawiały ,że chciałabym je poznać . Niesamowite uczucia towarzyszyły mi czytając to dzieło: radość, smutek i refleksja.


,,Książki są lustrem:widzisz w nich tylko to, co już masz w sobie''



Gorąco polecam każdemu <3






4 komentarze

  1. Lubię książki które szybko się czyta :) to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zafon jest mistrzem pióra. Przeczytałam wszystko co napisał, ale 'Cień wiatru' jest jego arcydziełem, przynajmniej dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam :-) "Gra Anioła" dla mnie najlepsza ! Kocham Książki za to, że zabierają mnie w niesamowite podróże <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwacje. Miło,że doceniasz mój czas i pasje .
Obserwujesz- daj znać w komentarzu.