poniedziałek, 6 października 2014

Sposób na motywacje #1

Jak się zmotywować? -żeby mi się chciało jak mi się nie chce. Każdy zadaje sobie to pytanie przed nauką, treningiem czy pracą.  Motywacja - gotowość do podjęcia jakiegokolwiek działania.

Czasem uruchamia się w naszej głowie za późno i możemy mieć przez to problem. Dlatego należy określić swój  cel ,który pragniemy  osiągnąć. Każdy człowiek powinien znaleźć sposób na powstanie, wybudzenie się motywacji .Jest ich wiele -ja dzisiaj opiszę jeden , który w najbliższym czasie chcę przetestować. Mam lenia przyznaję się bez bicia szczególnie jak mam dużo rzeczy do zrobienia. Chcę z tym skończyć! Poczuć ,że zrobiłam wszystko co zaplanowałam i czerpać z tego satysfakcje. 





Jak się zmotywować? Nagraj filmik lub swój głos.Pewnie powiecie cooo? Tak!!! po prostu użyj kamerki w laptopie lub dyktafonu w telefonie. 

Masz mówić do siebie , powiedzieć o swoim celu, ,jaki on jest ważny i dlaczego chcesz go osiągnąć. Ile radości będzie ci sprawiało to jeśli go osiągniesz. Powiedz ,że dasz radę nie ważne na przeciwności losu bo jesteś twardą dziewczyną czy chłopakiem.

np:
Znów nie chcę mi się wstać.
Znów ten okropny autobus,pogoda,nauka.
Wstawaj!!!
To będzie dobry dzień. Dasz radę. Nie zapomnij o swoim celu!
Przecież chcesz być....itd.
uwzględnij ton głosu (niski,wysoki,smutny, wesoły) aby nie mówić monotonnie bo będzie nudno


Kiedy ogarnie was chwila zwątpienia po prostu posłuchajcie tego-rano przed wyjście m do pracy, przed nauką .Na pewno coś w was się obudzi i będziecie miały chęć do działania. Przypomnisz sobie o tym co ważne na etapie życia w ,którym jesteś.

To będzie twój głos - już nie powiesz ,że ktoś ci gdera nad uchem, wtrąca się w twoje życie.
To jest twoje życie -> twój cel i to właśnie od ciebie zależy czy zrobisz wszystko by go osiągnąć!


zdjęcia pochodza z internetu


A wy jakie macie sposoby na motywację?

17 komentarzy

  1. Moja motywacja na nowy dzień? Hmmm... wstać rano, pójść do łazienki i się do swojego odbicia w lustrze uśmiechnąć. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja motywacja jest jakaś marna :( mam ją tylko na 5 minut.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja motywuję się dzień przed wykonaniem czynności i staram się nie narzekać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Motywacja jest w moim przypadku bardzo ulotnym "zjawiskiem" :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja motywuje się możliwymi przykrymi konsekwencjami, lepiej zrobić wszystko co w naszej mocy i jak nie wyjdzie nie mieć pretensji do samych siebie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mała uwaga - justuj tekst, będzie czytelniej i schludniej :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja lubię sobie wizualizować fakt, że już osiągnęłam cel, wtedy dostaję kopa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie to zawsze ciężko idzie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciężko będzie mi wpoić zasady z obrazka stwierdzam;>

    OdpowiedzUsuń
  10. Hej :) nominowałam Cię do Liebster Blog Award. Po szczegóły tej akcji zapraszam do mnie na bloga: http://bettysbb.blogspot.com/ . Jak już weźmiesz udział w tej zabawie to koniecznie daj mi znać! :) Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ślicznie dziękuje .Jak odpowiem to oczywiście dam ci znać :)

      Usuń
  11. Interesuję się zagadnieniem motywacji. Chętnie przeczytałam tego posta :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwacje. Miło,że doceniasz mój czas i pasje .
Obserwujesz- daj znać w komentarzu.