poniedziałek, 5 stycznia 2015

''Więzień nieba'' - Carlos Ruiz Zafón


''Wiezień nieba'' to  kolejna książka z cyklu  CMENTARZ ZAPOMNIANYCH KSIĄŻEK. 

Dla przypomnienia:

  • Cień wiatru- 2005r
  • Gra Anioła-2008r
  • Więzień Nieba – 2012r
  • 4 i ostatnia(nie została jeszcze opublikowana)
..........................................................................................................


''Wszystko w tym życiu można przebaczyć. Poza prawdą''

Powracamy do Barcelony 1957r . Interesy rodzinnej księgarni Sempere in Synowie idą marnie jak nigdy dotąd. Daniel Sempere bohater ''Cienia Wiatru'' wiedzie żywot przy boku swojej zony Bei i synka Juliana. Następny w kolejce do opuszczenia stanu kawalerskiego jest Femin Romero de Torres .Dziwne zachowanie przyjaciela, problem z tożsamością przed ślubem z Bernardą sprawia ,że Daniel próbuje nawiązać z nim rozmowę , prosząc o wyjawienie prawdy o swoim życiu.

''Przyszlości się nie pragnie ,zasługuje się na nią''

Daniel dowiaduje się nie tylko o Feminie ale też o swojej matce i jej przyjacielu- Martinie.Przyjaciel opowiada historię,w której część swojego życia spędził jako wiezień na Zamku na  górze Montjuic. W tym miejscu nikt nie liczy się z drugim człowiekiem, a w szczególności  Maurice Valls ,który robi wszystko by uprzykrzyć życie podopiecznym i być sławnym ich kosztem.

''Odnieść w życiu sukces ,kiedy rodzina wspiera i pomaga to żaden powód do dumy''

 Femin opisuje swoich towarzyszy ,a zwłaszcza Davida Martina – pisarza, tytułowego Więźnia nieba, który pomaga mu uciec z więzienia. Nie robi tego bezinteresownie w zamian za to prosi przyjaciela by on zaopiekował się jego przyjaciółką i jej synem Danielem. To nie zbieg okoliczności że Femin stał się towarzyszem Daniela ,to on troszczył się nad nim w ukryciu. 

''Młody człowieku ,na tym świecie wszystko jest fałszywe. Wszystko oprócz pieniędzy''

Książka ma w sobie wiele tajemnic jest ona niedokończona-  Zafón kończąc swoje dzieło piszę ''jego historia się jeszcze nie skończyła. Dopiero się zaczęła''. Kogo historia? Daniela ,który dowiedziawszy się kto przyczynił się do śmierci jego matki być może zechce się zemścić. Ale tylko być może – czekam z niecierpliwością na kolejną część.

''(...)przeznaczenie nie puka do drzwi naszego domu.Trzeba za nim ruszyć ,wyjść mu na spotkanie''

PS: Powiem wam ,że po przeczytaniu tych 2 utworów zamarzyłam sobie aby te 3 powieści mieć w biblioteczce -moje  kolejne marzenie ;)

''Wszystko ,co dobre ,jest zawsze pod kluczem''

22 komentarze

  1. Nie czytałam i nigdy nawet o niej nie słyszałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam ;) Książka dająca dużo do myślenia.

      Usuń
  2. Czytałam wszystkie 3 i czekam z utęsknieniem na 4!! Bo jak dla mnie 3 będzie mieć kontynuacje, bo tam wiele niewyjaśnionych kwestii jeszcze jest ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cześć! Zostałaś przeze mnie nominowana do tagu Liebster Blog Award:) Będzie miło jeśli weźmiesz udział: http://truskawkowa123.blogspot.com/2015/01/liebster-blog-award-zasady-nominacja-do.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w najbliższym czasie odpowiem ;)

      Usuń
  4. Z książek tego autora czytałam tylko "Cień wiatru". Fabuła mnie nieszczególnie powaliła na kolana, ale podobał mi się styl pisania Calosa, miał w sobie coś takiego, co chwyciło mnie wówczas za serce!
    ''(...)przeznaczenie nie puka do drzwi naszego domu.Trzeba za nim ruszyć ,wyjść mu na spotkanie'' - wspaniały cytat! ;)
    Pozdrawiam cieplutko :*

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie czytam "Cień wiatru". Zauroczył mnie styl autora, zaciekawiła tajemnicza postać poszukująca książek Caraxa, zaskoczył romans Klary z nauczycielem muzyki. Zaintrygował Cmentarz Zapomnianych Książek. Na pewno sięgnę po kolejne pozycje tego autora ! Pozdrawiam ciepło - M.

    OdpowiedzUsuń
  6. aż wstyd bo nie czytałam jeszcze cienia wiatru ale się zmobilizuję w końcu i przeczytam .Uwielbiam chabry:)PozdrawiaM Kasia

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie czytałam książek tego autora ale bardzo mnie zaciekawiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Tylko tej jeszcze nie czytałam. Kocham Zafona! Mam jego kilka książek w domowej biblioteczce :)
    ps. masz błąd w datach wydania ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi także marzą się jego książki w biblioteczce ;) Błąd poprawiony-dzięki. Pozdrawiam

      Usuń
  9. Zaciekawiłaś ... :) Prawdę mówiąc nie czytałam żadnej z tych książeczek, poszukam w księgarniach ... :)

    OdpowiedzUsuń
  10. zaciekawiłaś mnie i chyba wybiorę się po nią do księgarni bądź biblioteki :D
    Najbardziej spodobało mi się to zdanie : " ''(...)przeznaczenie nie puka do drzwi naszego domu.Trzeba za nim ruszyć ,wyjść mu na spotkanie''
    . Sęk w tym, że całkowicie się z tym zgadzam.
    Buziaki ! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam ten cytat :) - daje dużo do myślenia . Pozdrawiam :*

      Usuń
  11. Nice blog. Like them. Great posts. I follow you, could you follow back, pls. Kiss

    http://mylovelyfashionbih.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. 'Młody człowieku ,na tym świecie wszystko jest fałszywe. Wszystko oprócz pieniędzy'' o świetny cytat :D pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  13. Hi, maybe want follow each other? If yes, just follow me and i follow you back (GFC, Bloglovin, Facebook, Twitter or G+)
    xoxo
    http://smellofpeony.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. I love this book and your blog .
    I´m your new follower. I have a linky party international on my blog. It is to meet new blogs.
    Kisses from: redecoratelg.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Chętnie przeczytam :)
    polkagotujeisiemaluje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Nice post. loving
    Great Post. Lovely Blog. I am really loving your blog.
    I am following your blog. Hope you will follow back. xxx Keep in touch
    BeautyDrugs new blog post click & comment

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwacje. Miło,że doceniasz mój czas i pasje .
Obserwujesz- daj znać w komentarzu.