wtorek, 12 maja 2015

Pieguski

Wolny wtorek, rodzice w pracy , rodzeństwo w szkole . Cóż robić - uczyć się ???? Nie tylko nie to , jeszcze nie teraz!! Po krótkim dumaniu nad zorganizowaniem wolnego przedpołudnia postanowiłam zrobić ciasteczka PIEGUSKI. 


Składniki na ok.30 sztuk :
-1 szkl. mąki
-1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
-pół kostki masła /margaryny
-1/4 szkl.cukru
-1 jajko
-dodatki: tabliczka czekolady, rodzynki, żurawina (to według gustu).


Wykonanie:

1.Najpierw przygotowałam dodatki do ciasta - sparzyłam rodzynki, pokroiłam w kostkę czekoladę i orzechy.
2.Ja użyłam margaryny i zmiksowałam ją z cukrem na gładką masę , następnie dodałam jajko,
mąkę,proszek do pieczenia i zmiksowałam (jeśli ktoś woli można wyrobić ciasto).
3.Na koniec dodatki. Wsypałam do ciasta i dokładnie wymieszałam łyżką.
4.Ciasto odłożyłam na chwilkę i przygotowałam blaszkę -posmarowałam ją margaryną by ciasteczka nie przywarły (można wyłożyć blaszkę papierem do pieczenia).
5.Z ciasta formujemy kulki wielkości orzecha i kładziemy na blaszkę , następnie lekko je przygniatamy widelcem. Należy zachować odstępy gdyż ciasto będzie rosło.
6.Pieczemy w piekarniku nagrzanym 200stopni  przez ok . 15-20min aż się zarumienią.



SMACZNEGO!

Robiłyście domowe pieguski ?

34 komentarze

  1. Mniam, wyglądają bardzo smakowicie :)
    Nie, jeszcze nie miałam okazji, ale zawsze warto spróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na prawdo warto ,bardzo łatwo się je robi :)

      Usuń
  2. Nie miałam pojęcia, że zrobienie własnoręcznie piegusków jest tak banalne i proste! Uwielbiam te ciasteczka i na pewno przepis wyląduje w moim zeszycie i będę często do niego wracać i korzystać! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też je uwielbiam.Ciągłe kupowanie w sklepie mnie już znudziło- postanowiłam więc działać :)

      Usuń
  3. Mniam, pieguski bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. O boziu ! KOBIETO ! I jak tu zdrowo jeść i nie myśleć o słodyczach, kiedy publikujesz takie pyszności ! :). Niedługo - 15 - ma urodziny to może sobie takie zrobię...Bo wyglądają przepysznie ! :) :* :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobisz sobie pyszny prezent na urodziny.Oj od czasu do czasu można zgrzeszyć, coś od życia nam się należy :)

      Usuń
  5. uwielbiam pieguski :)


    Kochana mam prośbę... Czy mogłabyś poklikać u mnie w linki w najnowszym poście z Dresslink ? Byłabym ogromnie wdzięczna ! :) Z góry dziękuję ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie ciastka, dawno nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. robiłam kiedyś takie i mi smakowały :D
    http://zyciowa-salatka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszota oh narobilas mi ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają na bardzo proste do wykonania. Spróbuję je zrobić, gdy już będzie całkiem wolne od szkoły.. 43 dni do wakacji! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Osz nie! Aż nabrałam na nie ochoty :) Zapisuję przepis i upiekę napewno je :)
    Również obserwuję i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. mmm smacznie wyglądają :* musiały być pyszne ! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak zwykle cudny post:) nominowałam Cię do wspólnej zabawy. Po szczegóły zapraszam na blog.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ciastek to jeszcze nie piekłam, może pora najwyższa to zmienić, przepis wydaje się być prosty, a ciasteczka napewno smaczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak przepis jest prościutki , a ciasteczka pyszne takie jak ze sklepu :)

      Usuń
  14. Super post , dear. Thank you for visiting. Keep in touch, pls.

    http://mylovelyfashionbih.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają pysznie :) oddaj parę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chęcią bym oddała ale już nie ma :)

      Usuń
    2. To może następnym razem się załapie. :)

      Usuń
  16. świetnie smakują takie ciasteczka własnej roboty :)

    OdpowiedzUsuń
  17. beautiful post :)

    http://www.itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam takie ciasteczka. Z pewnością wypróbuję Twój przepis :) obserwuję! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwacje. Miło,że doceniasz mój czas i pasje .
Obserwujesz- daj znać w komentarzu.