poniedziałek, 18 maja 2015

Wybielanie zębów węglem?

Mamy wiele sposobów na białe zęby. Na rynku dostępne są różnorakie pasty,żele, paski wybielające. Od naszych babć słyszymy o domowych sposobach wybielania. Od dentystów natomiast o laserowym wybielaniu. Szukamy dobrego rozwiązania by nie niszczyć zębów tylko w nie inwazyjny sposób zmienić odcień na pożądany.

Każdy z nas ma inny kolor zębów. Składają się od bieli po kość słoniową, zauważyć możemy niebieskoszare lub żółtobrunatne zabarwienie. Na kolor zębów wpływają geny. Nie małą rolę odgrywa czas, dieta (barwniki w herbacie ,kawa), nawyki (palenie papierosów),przyjmowane leki(żelazo) lub po prostu niestaranne mycie zębów. 

Moje zęby nie są białe ,piję dużo kawy,mocnej herbaty przez co mają żółtawy osad. Moja rodzina nie ma śnieżnobiałego uśmiechu także geny maja tutaj przewagę. Nie mniej jednak nie chcę tracić pieniędzy na wybielanie w salonie stomatologicznym czy kupowanie pasków.  

Jakieś 2 miesiące temu wpadłam na blog Ziołowy zakątek (zachęcam do przeczytania). Dowiedziałam się o wybielaniu zębów węglem medycznym,dziwny wydał mi się ten pomysł ale podjęłam wyzwanie :)



Cóż robię? Węgiel z 1 kapsułki wysypuje na szczoteczkę ,dodaje kilka kropelek wody lub troszkę oleju kokosowego i smaruje, szczotkuje zęby parę minut -zależnie od czasu 3-6.Nie przeraźcie się ta mieszanka brudzi umywalkę ale przy użyciu wody szybko brud znika. Smak neutralny w połączeniu z wodą, słodkawy z użyciem oleju kokosowego. Po wymyciu tą mieszanką zębów płuczę jamę ustną i myję normalnie zęby pastą. 

Czy są efekty?
Tak są i to od razu po pierwszym myciu widać zmianę.To nie jest efekt wow raz i zęby lśnią. Jest delikatna różnica. Zawsze po takim eksperymencie mam wrażenie,że moje zęby są mega czyste.
Myję je tą mieszanką raz w tygodniu. Robię to już dłuższy czas i nie zauważyłam niszczenia zębów. 

I jak wypróbujecie? Czy wolicie drogeryjne, apteczne specyfiki ?
Całuję :)

55 komentarzy

  1. jestem bardzo ciekawa.ile kosztują takie ampułki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie pamiętam dokładnie ceny ale na pewno mniej niż 5zł :)

      Usuń
  2. Koniecznie muszę wypróbować ten sposób!! Wydaje się być najlepszy i pewnie nie podrażnia dziąseł tak jak pasty i paski..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie zauważyłam podrażnienia dziąseł :)

      Usuń
    2. ŚWIETNA metoda!! działa zadziwiająco szybko!

      Usuń
  3. Robisz to zamiast mycia zębów, przed czy po? Tytuł mnie na początku strasznie zadziwił :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to robię przed myciem zębów. Pierwsze tą mieszanką z węglem ,a potem normalnie jak zawsze pastą :)

      Usuń
  4. O, ciekawy sposób. Zakupiłam te kapsułki ostatnio w celach maseczkowych. Nie mam akurat oleju kokosowego, ale z samą wodą też można, tak? Spróbowałabym ot tak, z ciekawości:) ostatnio sporo kawy i herbaty piję i trochę widzę po zębach, kiedyś bielsze miałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak można z z wodą. Daj znać czy będą efekty:)

      Usuń
  5. Pierwsze słyszę :D. Chyba się skuszę, olej kokosowy mam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wypróbuj i daj znać czy są efekty jestem ciekawa czy się sprawdzi :)

      Usuń
  6. Ojej przyznam, że nigdy o tym nie słyszałam, na pewno wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny pomysł ! kurcze, nie spodziewałabym się, że można użyć węgla w ten sposób... ciekawe, ciekawe...:)

    OdpowiedzUsuń
  8. O patrz, nie widziałam o takim efekcie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Węgiel świetnie pochłania wszelkie zanieczyszczenia,dlatego sprawdza się rónwież w przypadku zebów;)

    OdpowiedzUsuń
  10. O kurde, muszę wypróbować. Jutro kupię, a później napiszę o efektach, mam nadzieję, że będą :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Super post :D musze kupić ten węgiel, bo szukam na internecie sposobów jak wybielić zęby sama, miałam juz kupować paski, ale jednak cena nie jest dość niska jak te kapsułki :) Muszę spróbować czy u mnie zadziała :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Olej kokosowy sam w sobie wybiela zęby, sama myję olejem+sodą+kropla olejku miętowego.

    OdpowiedzUsuń
  13. ja mam rozrobiony juz gotoey wegiel olej kokosowy glinke białą i olejek miętowy w pudełku po kremie i taka pastą myje;)

    OdpowiedzUsuń
  14. A to mnie zaskoczyłaś. Chyba wypróbuję bo też pije dużo kawy i herbaty

    OdpowiedzUsuń
  15. ciekawe :) muszę wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Używałam kiedyś wybielającej pasty do zębów z Rossmanna (nie pamiętam nazwy, używa się jej przez 7 dni, ja używałam 2 tygodnie). Rzeczywiście widziałam efekty, ale po odstawieniu i powrocie do tych nawyków, o których piszesz, czyli np. kawa, znów są żółtawe jak wcześniej. Słyszałam też o pocieraniu zębów skórką od banana (wewnętrzną częścią). Może warto spróbować Twojego sposobu? Straciłam już nadzieję na tak piękne zęby jak u innych dziewczyn, mam takie "kremowe" od dziecka, a niestety do czerwonej szminki nie wygląda to zbyt estetycznie.

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie wiem czy odważyłabym się stosować tą kurację raz w tygodniu, ponieważ może to podrażnić dość mocno szkliwo.

    OdpowiedzUsuń
  18. Też kiedyś o tym słyszałam, to już stara metoda i chyba wypróbuję;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Metoda wybielania zębów węglem stała się ostatnimi czasy bardzo popularna i wiele osób zachęca do wypróbowania. Czy ja się skuszę ? Owszem, ale najpierw czekają mnie wizyty u stomatologa, najpierw chce zadbać o zdrowie moich zębów w dalszej kolejności o śnieżnobiały uśmiech:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ciekawa jestem jakie będą skutki długotrwałego stosowania tej mieszanki. Coś wiadomo na ten temat? Nadwrażliwość, pękanie szkliwa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja stosuję czasem co tydzień, co 2. Nie zauważyłam u siebie niekorzystnych zmian w uzębieniu. Także czytając na różnych stronach internetowych o tym sposobie ,nie natknęłam się na szkodliwości wynikające z tej maseczki. Myślę,że jak się rozsądnie jej używa to można zadbać o zęby ;)

      Usuń
  21. Czyli najlepiej uzwyać węgla aktywnego, tylko w momencie kiedy pojawi się osad? Nie chciałabym ryzykować nieporządanymi efektami, bo to może kosztować później znacznie więcej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę,że tak. Spróbuj raz ,zobaczysz efekt na Twoich zębach. Ja używam raz na tydzień , no czasem rzadziej- z tego co zauważyłam u siebie to nic złego nie dzieje się z moimi zębami - byłam na kontrolnej wizycie u dentysty i jest ok ;)

      Usuń
  22. Jak długo to stosujesz? Na jaki czas daje efekty?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko raz w tygodniu ,czasem rzadziej. Efekty nie na długo pozostają - u mnie przez kawę.

      Usuń
  23. Nie próbowałam tego produktu ale wiem że skuteczna jest biała perła :) Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za polecenie , może kiedyś wypróbuje ;)

      Usuń
  24. Nie słyszałam nigdy o czymś takim. Jakoś nie chce mi się wierzyć, że węgiel może wybielić zęby. Można spróbować, drogie to nie jest :D. Ja jednak wolę udać się do dentysty i zrobić to profesjonalnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli oczekujesz wielkiego efektu śnieżnych zębów to po węglu tego nie uzyskasz. Węgiel tylko lekko rozjaśnia zęby - u mnie widać różnicę .

      Usuń
  25. Świetny artykuł. Informacje o węglu zaskoczyły mnie. Świetne informacje

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie wiem czy to dobry pomysł, żeby łykać tabletki ale może warto spróbować i sprawdzić jaki będzie efekt ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale ja nie jem tych tabletek!!! czytaj uważnie post

      Usuń
  27. Ciekawa sprawa z węglem. Kurcze tylu osobom pomaga, a u mnie na przykład się nie sprawdziło :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Ja używam system iWhite :) jest wygodny i daje na długo widoczne efekty :) NAprawdę polecam jeśli ktoś szuka rozwiązania wysokiej jakości, za dobrą cenę.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja też wypróbowałam iWhite i chyba do tej pory nie znalazłam produktu, który daje lepsze efekty. Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Jakiś czas temu zdecydowałam się na wybielanie zębów, ale w gabinecie stomatologicznym. Z racji tego, że mieszkam w Poznaniu wybrałam Samed - gabinet na Grunwaldzie :) Jestem bardzo zadowolona z efektu, który utrzymuje się do dziś :) Z domowych sposobów nigdy nie korzystałam, ale kto wie.... :) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  31. Jak długo można stosować takie wybielanie?Raz w tygodniu,ale przez jakiś określony czas?Trzeba stosować jakieś przerwy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na początku stosowałam raz w tygodniu. Teraz co 2 tygodnie. Zależy od sytuacji, efekt jest widoczny od razu,jeśli planuję jakieś mega wyjście to węgiel zawsze się przydaje.Kochana musisz sama zobaczyć czy masz wrażliwe zęby i jakie są efekty u Cb. Nie polecam robić tego codzienne.

      Usuń
  32. U mnie nie było po tym efektów.. przynajmniej nie takich po których była bym zadowolona :(
    Dlatego poszła na zabieg wybielania zębów i w końcu mam piękny biały uśmiech :P
    Polecam każdemu, a jak chcecie poczytać więcej o zabiegu wybielania zębów polecam info na stronie http://jadoreinstytut.com/wybielanie-zebow-beyond-polus/

    OdpowiedzUsuń
  33. Ten domowy zabieg węglowy staje się coraz bardziej popularny. Gdzie można go kupić?
    Chcę odświeżyć odcień moich zębów a nie chcę ich kolejny raz męczyć silnymi preparatami

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Węgiel aktywny kupisz w każdej aptece.
      To od Ciebie zależy, czy użyjesz do tego wodę lub olej kokosowy, który kupisz w każdym sklepie spożywczym ;)

      Usuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwacje. Miło,że doceniasz mój czas i pasje .
Obserwujesz- daj znać w komentarzu.