niedziela, 5 lutego 2017

Majorka w Styczniu? Jestem na TAK - relacja + dużo zdjęć

Witajcie kochani ;*



MAJORKA- największa w archipelagu Balearów wyspa hiszpańska na Morzu Śródziemnym o długości ok.100km i powierzchni 3640km². Zamieszkuje ją ok.859 289 mieszkańców. Głównym miastem i stolicą wyspy jest Palma de Mallorca.Wzdłuż północno-zachodnich wybrzeży wyspy rozciąga się pasmo górskie Serra de Tramuntana. Południowo-wschodnią część wyspy zajmuje wyżyna z rozwiniętą rzeźbą krasową, część centralna natomiast ma charakter nizinny. Leży w strefie klimatu Śródziemnomorskiego z suchym latem i opadami w zimie sięgającymi 650 mm na rok.W środkowej części wyspy, gdzie znajduje się urodzajna nizina, uprawia się winorośla, oliwki, truskawki, figi, cytrusy i warzywa. W górach prowadzi się wypas owiec. Na wyspie przeważa przemysł spożywczy i rzemiosło artystyczne (biżuteria; ceramika), nastawione na obsługę licznych turystów. Wyspa słynie ze swych kąpielisk i salin morskich.




CAN PASTILLA










(dwa ostatnie zdjęcia to widok z okna, we wtorek ryneczek z pysznymi ,miejscowymi owocami)




PALMA AQUARIUM











PALMA DE MALLORCA







Pomocne informacje:
  • Z lotniska udaliśmy się do miejscowości Can Pastilla autobusem o nr 21 (3 przystanki i byliśmy na miejscu). Koszt  5 euro/osoba. 3 noce spędziliśmy w Holetu Balear-  miła, pomocna obsługa, czysto w pokoju, dobra lokalizacja, blisko do plaży, przystanku autobusowego, sklepów. Dostajemy tam mapę Majorki ,nie musicie kupować. Polecam.
  • Koszt zwiedzania Palma Aquarium- 23euro/osoba.
  • Z Can Pastilla pojechaliśmy rowerami do Palmy. Wypożyczenie- 5 euro /cały dzień. Do stolicy można także udać się autobusem nr 15 ale polecam rower zdecydowanie.
  • Muszę przyznać - na Majorce jest drogo. Jeśli chcecie trochę zaoszczędzić warto do walizki wrzucić coś na ząb np. ciastka, chipsy, batony ect.
  • Styczeń to na pozór bardzo dobry czas na zwiedzanie, co prawda nie pokąpiemy się w morzu ale ta cisza i piękne widoki rekompensują wszystko.
Byliście na Majorce? Gdzie wybieracie się na tegoroczne wakacje?
Pozdrawiam 

24 komentarze

  1. Byłam na Majorce kilka lat temu, tyle że w maju. Nas zachwyciła ta wyspa, szczególnie mojego męża i nic jak dotąd z naszych wyjazdów nie podobało mu się bardziej! Na pewno tam wrócimy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jej, ależ tam jest pięknie. Zazdroszczę takiej wycieczki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Thank you for visiting to my blog. Of course, we can follow each other. I follow, and now it's your turn. :)
    Have a good day!

    ⤜ My blog "Demilla". Welcome! ⤛

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam niezapomniane wspomnienia z Majorki, na jej temat pojawił się nawet wpis na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Majorka to piękna wyspa. Kojarzy się z wyjazdami letnimi, ale dobrze wiedzieć, że warto też jechać tam w styczniu. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Thanks for sharing this report! It's right in time! I'm concidering Mallorca as my next travel destination. Very useful!

    Lyosha
    Inside and Outside Blog
    P.S. would you like to follow each other?

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie! Jeszcze nie byłam na Majorce, ale jest na mojej liście! Hiszpańskie klimaty kocham całym sercem ;)
    Dziękuje za wizytę i komentarz u mnie i zapraszam częściej,
    Może wspólna obserwacja?
    Jeśli tak, daj znać u mnie. Pozdrawiam ;)
    http://perfectlyimperfect92.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Ostatni sporo z moich znajomych odwiedziło Majorkę, chyba będę musiałą w końću odłożyć trochę pieniędzy i ją odwiedzić ! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie byłam na Majorce, ale trochę przypomina mi Maltę - palmy, morze i można być cienko ubranym nawet w środku stycznia :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie cudne widoki! :) Ja też niebawem zmieniam klimat ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Very beautiful photos! Inspired!

    http://lesyagura.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Wow, tylko pozazdrościć!:))

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuje za odwiedziny!
    Nie byłam jeszcze na Majorce, w ogóle Hiszpania to dla mnie jeszcze kraj głównie nieodkryty ;) Przydałoby się to zmienić, Twoja relacja jest zachęcająca ( pomimo wysokich cen, o których wspomniałaś) ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uwielbiam czytać takie posty w zimie, bo to mnie motywuje do oczekiwania na wiosnę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. W zimę to ja jestem chętna wyjechać gdziekolwiek, gdzie jest cieplej niż tutaj. :D
    A na Majorce nie byłam, ale już co nieco widziałam, dzięki Tobie. ^^

    OdpowiedzUsuń
  16. Thanks a lot :D

    keep it up with this great work <3

    NEW REVIEW POST | Make Me Bio Clean Powder + Nacomi Natural Cream.
    InstagramFacebook Oficial PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Ach posiedziałabym sobie teraz na takich skałach, wspaniałe widoki :) Warto, nawet w styczniu lecieć w takie cudowne miejsca, nawet na dwa lub trzy dni :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Jak cudnie ! Ile pięknych zdjęć !

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne zdjęcia, bardzo zazdroszczę takiego wypadu :-)
    Też już kombinuję żeby gdzieś pojechać.

    OdpowiedzUsuń
  20. beautiful photos :-) new follower

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo pięknie tam :) Idealne miejsce na odpoczynek :)
    Niestety, ale ja nie byłem na Majorce :)
    Dobrą kuchnię mają :)

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwacje. Miło,że doceniasz mój czas i pasje .
Obserwujesz- daj znać w komentarzu.