środa, 19 kwietnia 2017

Rzym- 5 miejsc godnych uwagi. #1


Zapanowała cisza ostatnio na moim blogu. Już jestem. Wypoczęta, szczęśliwa i zmotywowana. Czas przed świętami wielkanocnymi zarezerwowałam na Włochy. Stolica to przecież najpopularniejsze miasto dla turystów. Co warto zobaczyć? Przeczytajcie sami i zdecydujcie czy warto tam lecieć.

Dzisiaj zapraszam Was na pierwszą relację z podróży. Kolejna już niebawem wraz z opisem kilku nowych miejsc wartych uwagi. Pojawią się również wskazówki jak odnaleźć się w Wiecznym Mieście.

WATYKAN
Jedno z najważniejszych miejsc dla chrześcijan. Tradycyjnie uważa się,że  Bazylika została wzniesiona na miejscu ukrzyżowania i pochówku św. Piotra. Jego grób znajduje się pod głównym ołtarzem. 




KOLOSEUM 
Prawdziwa nazwa Amfiteatr Flawiusza. Za panowania dynastii Flawijskiej budowla ta służyła jako arena walk gladiatorów i zwierząt. W 2007 Koloseum stało się jednym z siedmiu nowych cudów świata. Nazwa Koloseum pochodzi od ogromnego 36 metrowego kolosa- posągu Nerona,który znajduje się w pobliżu.




PANTHEON
Budowla wzniesiona ku czci rzymskich bóstw. Jej nazwa pochodzi od greckich słów PAN- wszystko i THEOI- bogowie. W VIIw cesarz podarował Pantheon papieżowi pod nazwą Kościoła pw. Santa Maria ad Martyres. 



PIAZZA NAVONA
Barokowy,eliptyczny obszar ukryty w sercu miasta. W  centrum placu znajdziemy charakterystyczną Fontannę Czterech Rzek.Symbolizuje ona cztery rzeki z czterech znanych kontynentów: Rio de la Plata z Ameryki, Dunaj z Europy, Nil z Afryki i Ganges z Azji.





CAMPO DE FIORI
Plac otoczony malowniczymi kamienicami,na którym jest duży rynek. Znajdziecie tam dosłownie wszystko: pyszne owoce, alkohole, ubrania, kosmetyki. W pobliskich sklepach świeże pieczywo i wszelkiego rodzaju mięsa. Uczta dla ciała i duszy. 




PIAZZA DEI POPOLO
Plac Wszystkich Ludzi to wielka,otwarta przestrzeń przy której zbiegają się trzy ulice. Jego nazwa pochodzi od kościoła Santa Maria del Popolo.


 Kto z Was był w Rzymie? Kto planuje tam być?


46 komentarzy

  1. Jaka piękna pogoda :D W słoneczku wszystko pięknie się prezentuje :) Nie byłam jeszcze nigdy w Rzymie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Chciałabym tam kiedyś pojechać. Piękne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze tam nie bylam, choc planuje od dawna. Obecnie unikam wielkich miast, wiadomo z jakich przyczyn. Dlatego ciesze sie niezmiernie, ze dzieki Tobie, moglam sobie zobaczyc kalawek tego pieknego miasta. Milo sie z Toba wedrowalo po pieknym Rzymie. Dziekuje Ci wiec za piekne wycieczke i sedecznie Cie pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Byłam wszędzie, jednak moim ulubionym miejscem jest plaża :-D

    OdpowiedzUsuń
  5. This is a wonderful place
    Kisses

    OdpowiedzUsuń
  6. Lovely photos and impressions!
    Have a good day

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkie te miejsca są obowiązkowym punktem zwiedzania Rzymu, jednak uważam, że trochę podręcznikowe. Na pewno w Rzymie jest dużo rzeczy, które nie są celebrytami wśród zabytków, a które na pewno warto zobaczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeszcze tam nie dotarłam,ale widzę, że jest pięknie i na pewno warto tam pojechać!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystko widziałam i polecam;)

    http://kataszyyna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie byłam w Rzymie, ale już po tym zdjęciu co się ściemnia czuję,że to miasto ma baaardzo fajny klimat!

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj jak ja bym chciała zobaczyć Rzym :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie bym się tam wybrała :) Watykan chciałabym zobaczyć i to bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  13. I would like to visit Rome. Thanks for the photo!

    https://sunshineladyvera.blogspot.ru/

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam nadzieję dotrzeć tam jesienią....podsyciłaś tylko mój apetyt ;))

    OdpowiedzUsuń
  15. Tak bardzo mi sie marzy by tam byc ze glowa mala....a jeszcze ten post....ajjjjj :D
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Un sitio super bonito ♡
    Y las fotografías mui bien echas !
    Besos..Tienes nueva seguidora ♡

    OdpowiedzUsuń
  17. Baardzo chciałabym zwiedzić takie piękne miejsce. Cudownie wygląda na zdjęciach, a ja nie miałam okazji ujrzeć go na żywo. Mam nadzieję, że kiedyś się to zmieni :)
    Obserwuję :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Очень классные фото ))

    http://evgenijamir.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. chciałabym zobaczyć na żywo wszystkie te miejsca

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak cudownie. To jedno z miejsc na mojej liście do odwiedzenia!

    OdpowiedzUsuń
  21. Chętnie bym zwiedziła Rzym! Pozdrawiam!:)

    xxBasia

    OdpowiedzUsuń
  22. Byłam w Rzymie dwukrotnie i bardzo mi się podobało. Może i oklepany, ale ma swój urok. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. L-O-V-E Rome!!! I've been living there for 2 years, so it's like home... :D

    Lovely blog!!

    www.lacaleya.com

    OdpowiedzUsuń
  24. Chciałabym się kiedyś wybrać do Rzymu, jak na razie nie miałam jeszcze okazji się tam udać :) Zdjęcia cudowne i bardzo zachęcające :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Jeszcze mnie w Rzymie nie było, ale mam nadzieję, że już niebawem :)
    Bardzo fajny post :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Byłam w Rzymie kilka lat temu i uważam, że to wspaniałe miejsce, muszę tam koniecznie wrócić, by pokazać je mojej drugiej połówce :).

    OdpowiedzUsuń
  27. Chciałabym odwiedzić to miejsce kiedyś :) pięknie tam i wspaniały klimat, zdjęcia tego na pewno nie oddają, to co się przeżywa na żywo ;) zostaje tu na dłużej, bo chyba nie obserwuje Cię jeszcze :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Great photos, Rome is such a beautiful city. :)
    Have a lovely weekend!
    Xoxo, Victoria

    http://fashionstylebeautyandmore.blogspot.ca/

    OdpowiedzUsuń
  29. These are beautiful pictures :)
    Great and interesting post

    Yes, I like learning new blogs

    OdpowiedzUsuń
  30. Hi dear! Thanks for your comment in my blog:)
    I'm following you now!
    HAPPY WEEKEND
    xoxo
    http://stylishpatterns.blogspot.com.es

    OdpowiedzUsuń
  31. nice post :)
    Wish you a good week :)

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  32. Każde miejsce ma w sobie coś niepowtarzalnego i interesującego;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Nigdy nie byłam w rzymie, ale mam nadzieję, ze uda się to nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  34. Thanks for sharing these lovely travel shots, dear! xoxo

    OdpowiedzUsuń
  35. marzy mi się podróż do Włoch. Przypomniał mi się wiersz CAMPO DE FIORI:)

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie byłam jeszcze w Rzymie, na razie dane było mi zwiedzić północą cześć Włoch :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetne zdjęcia :) na razie brak perspektyw u mnie na podróże :) Może za jakiś czas.

    OdpowiedzUsuń
  38. Jeszcze niestety nigdy tam nie byłam :) Ale tam jest pięknie .. <3

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwacje. Miło,że doceniasz mój czas i pasje .
Obserwujesz- daj znać w komentarzu.