sobota, 20 maja 2017

W poszukiwaniu dobrego fryzjera. Czy istnieje ideał?


Fryzjer jest jak dobra przyjaciółka, ale też wróg dla naszych włosów. Może sprawić, że czujemy się piękne, wyjątkowe, albo po wyjściu będziemy powtarzać ''żeby nie spotkać kogoś znajomego!" Planując wizytę u fryzjera  nie mamy problemu aby znaleźć salon. Są one na każdym rogu, mamy ogromny wybór. Problem zaczyna się, gdy musimy wybrać tego dobrego, idealnego, który nie zrobi krzywdy naszym włosom. Zazwyczaj odbywa się to metodą prób i błędów, masa zdjęć przed i po na zasadzie porównania. 
Jak temu zapobiec? Czym charakteryzuje się dobry fryzjer? 







Dba o miejsce pracy
Jego salon oddziałuje pozytywną energią. Jest czysty, zadbany, co świadczy o profesjonalizmie. Miło jest spędzić kilka godzin w ładnie udekorowanym  pomieszczeniu. Na półkach nie osiada się kurz. Po każdym strzyżeniu fryzjer dezynfekuje przy Tobie narzędzia. Do wysuszenia głowy po umyciu używa jednorazowych ręczników. Po ilości i jakości kosmetyków na pólkach możemy domyślić się, jaką pielęgnację będzie polecał. 


Szanuję Twoją wizję
Bądź pewna dobry fryzjer odbędzie z Tobą rozmowę na temat fryzury, w której będziesz się dobrze czuć. Bądź przygotowana. Pokaż zdjęcia fryzur, które znalazłaś w internecie. Nie zrażaj się, jeśli fryzjer powie, że lekko ją zmodyfikuje. To może wyjść Ci na dobre. Każda fryzura wymaga przecież dopasowania do kształtu głowy, twarzy, a nawet rodzaju włosów. Jeśli nie masz pomysłu zdaj się na fryzjera, ale koniecznie dopytuj, co konkretnie robi na Twoich włosach. Nie krępuj się pytaj: ile obcina, jaki kolor będzie po farbowaniu, jaka pielęgnacja jest najlepsza do Twoich włosów. 

Jest uprzejmy, delikatny i dokładny
Odnosi się do Ciebie z szacunkiem. Akceptuje Twoją wizję, zachowanie i emocje. Zmiana fryzury nie należy do najłatwiejszych. Delikatnie obchodzi się z Twoimi włosami, sprawdza strumień wody, aby nie była za zimna, nie szarpie włosów i nie suszy ich gorącym nawiewem.

Interesuje się Twoimi włosami
Dobry fryzjer poda ci wskazówki jak dbać o włosy, a nawet propozycje konkretnych produktów. Nie tylko drogich drogeryjnych, ale także tych najłatwiejszych domowych. Wskaże błędy pielęgnacyjne, jakie popełniłaś. Po dotknięciu włosów, wie jakiego są rodzaju, czy są podatne na układanie, farbowanie, a także, w jaki sposób je obciąć.


Umie powiedzieć nie 
Dzięki swojemu doświadczeniu i nauce fryzjer ma wizję, w jakiej fryzurze będzie Ci dobrze. Znakomicie zdaje sobie sprawę z konsekwencji farbowania zniszczonych włosów. Jeśli powie Ci nie, ale po chwili wyjaśni, że albo zmodyfikuje lekko Twoją wymarzoną fryzurę bądź będzie chciał Cię przed farbowaniem przekonać do pielęgnacji włosów- bądź pewna jesteś w dobrych rękach.



Emanuje od niego pewność siebie
Zaobserwuj fryzjera podczas pracy. Jak wykonuje  wolne, dokładne ruchy czy szybkie jak robot? Każdy ma swoje tempo i technikę cięcia i nikomu nie możesz zarzucić, że robi to źle. Ale sposób, w jaki trzyma nożyczki, jego postawa wobec Ciebie wyraża więcej niż tylko słowa. Nie musisz pytać, wystarczy, że zaobserwujesz i już wiesz czy to dobry fryzjer.


Jaki jest wyznacznik udanej wizyty? Po wyjściu z salonu nie tylko wyglądasz jak milion dolarów, ale tak właśnie się czujesz.

Jakie cechy ma Wasz idealny fryzjer? Dodacie jakiś punkt do mojej listy? 

20 komentarzy

  1. Ja do swojego fryzjera idę zawsze bez pomysłu na fryzurę. Talent jest najważniejszy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam świetną fryzjerkę i nie zamienię jej na inną - interesuje ją stan moich włosów, potrafi doradzić zarówno w pielęgnacji, pomoże dobrać fryzurę i kolorek, a do tego jest sympatyczna, miła i uśmiechnięta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz racje, zupełnie się zgadzam z Tobą :) Dodałabym jeszcze - jest schludny/schludna. Kiedyś byłam u fryzjerki która dosłownie śmierdziała. Niezbyt mile wspominam tą wizytę

    OdpowiedzUsuń
  4. Przydatne rady. Ja dodałabym jeszcze to, że dobry fryzjer powinien też umieć zaproponować własną wizję fryzury dostosowaną do twarzy bo zdarza się tak, że czasem idziemy do fryzjera nie wiedząc dokładnie czego chcemy i liczymy na to, że właśnie fryzjer coś nam podpowie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciężko teraz znaleźć dobrego fryzjera niestety...

    OdpowiedzUsuń
  6. Lovely post dear! Have a great weekend! xx

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nie mam idealnego fryzjera bo nie przepadam chodzić do fryzjera :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie najlepszy fryzjer powinien dbać o swoje miejsce pracy,być uprzejmy i interesować się swoimi klientami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Napiszę wprost - jeszcze nigdy nie trafiłam na dobrego fryzjera :P Żaden nie umiał dobrać odpowiedniej dla mnie fryzury :P

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja lubię fryzjera, który nie gada zbyt dużo i umie słuchać:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na pewno ujęłaś same ważne rzeczy i trudno jest tu coś od siebie dodać. Przyszło mi na myśl, że może to być taki dar w ręku, nie wiem jak to sprecyzować... Powiem na przykładzie: kiedyś nosiłam krótkie fryzury i różnych spotykałam fryzjerów, ale jedna pani fryzjer, jak mnie ostrzygła, to później wcale nie musiałam męczyć się z układaniem włosów - umyłam głowę, przeczesałam włosy palcami i wszystko wracało na swoje miejsce, jak po wizycie u niej. Ale tylko na jedną taką fryzjerkę trafiłam, jak dotąd.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ostatnio zdradziłam swoją fryzjerkę, bo zależało mi akurat na czasie, a ona nie mogła i ostro pożałowałam. Schodziłam z cieniowania, a facet zrobił mi na głowie masakrę :D Kara

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znalazłam jeszcze idealnego fryzjera. Zawsze kończy się tym, że obcina mi połowę więcej aniżeli chciałam. Albo proszę o poradę dotyczącą cięcia a on mi mówi, że sama powinnam wiedzieć czego chcę...

    OdpowiedzUsuń
  14. W sumie zgadzam się z Twoją listą. To chyba są takie najwazniejsze cechy i drobiazgi, którymi powinien się charakteryzować dobry fryzjer. W tych czasach, co raz gorzej o takiego. Dlatego, gdy potrzebuje zmiany - zgłaszam się do mojej mamy ;)

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wpis idealnie określa to co powinien posiadać fryzjer :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Idealny fryzjer? Chyba nie ma takiego ale na dobrego można trafić ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja nie chodzę do fryzjerów od dawna. Zawsze moje wizyty kończyły się płaczem.

    OdpowiedzUsuń
  18. Miałam kilka niemiłych doświadczeń z fryzjerami i od jakiegoś czasu włosy podcinam sama. Niedługo mam wesele koleżanki, będę świadkową, więc przydałoby się coś zrobić z włosami. Wybrałam fryzjera, którego ona mi poleciła. Zobaczymy, jak będę zadowolona z fryzury to może następnym razem spróbuję tam też cięcia ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz i obserwacje. Miło,że doceniasz mój czas i pasje .
Obserwujesz- daj znać w komentarzu.